panggilan

hari yang dipenuhi dengan panggilan...
tido selewat jam 3:10 pagi...
research, research and research...
dia menemani aku melalui ym...
dan terlena dia dalam penantian...
bangon seawal jam 4.10 pagi...
menerima panggilan masuk....
panggilan yang datang bertubi-tubi...
mama...
mengejutkan aku dari lena...
ah, ngantoknyer..
seketika kemudian, menerima panggilan dari uncle cina...
perlu bersiap sedia...
mengambil barang dari papa dan mama yang dipos melalui lorry...
bersiap ala kadar...
setelah barang di ambil, tilam dalam ingatan..
hahahha~
menyambung tidur semula jam 5:00 pagi...
mama meneruskan tugasnya seperti hari-hari sebelum ini...
mengejut aku dari lena yang panjang..
hahahha~
tiap2 ari mama call aku pagi2 sebab nak pastikan aku bangon tido...
thanx to my beloved mama..
so dengan kepantasan aku mengangkat panggilan...
mane taknyer, kuat kot sound ringtone aku...
hahhah~
orang yang pekak pun leh dengar rasenyer...
hehheh~
mematikan panggilan dari mama...
bergerak menuju ke bilik mandi seawal jam 7:00 pagi selepas selesai mengemas tilam yang menjadi tempat tidurku...
membersihkan diri dengan kedinginan air yang mengalir...
nyaman sungguh pagi nie...
menyiapkan diri untuk ke kuliah...
panggilan lagi yang aku terima..
my daddy call la...
untuk memastikan yang aku sememangnya sudah bangon..
thanx papa...
mengenakan baju kurung putih, tudung hitam bersama sebaris eyeliner yang terduduk rapi di mataku...
konon rapi la 2... hahah~
alamak, xde kasut nak pakai la...
so, aku menyarungkan selipar petak2 aku..
ok la 2..
dari selipar jamban...
bergerak ke bamboo tree untuk menunggu bus...
fuyoo, bamboo tree 2...
hahhah..
menanti si dia...
ehem2...
nak g kuliah sama-sama la...
tak salah deh...
ketibaan bus yang dinanti pada jam 8:20 pagi...
menunggu giliran menaiki bus untuk ke kuliah..
mendapat tempat duduk dua dari belakang sebaris ngan driver...
dia mendapatkan tempat disebelah aku...
bus terus bergerak ke destinasi yang sepatutnya...
bergerak ke class eco...
bermula seawal jam 8:30 pagi sehingga 10:30 pagi bersama pn.aida...
menerima panggilan dari mama bertanyakan khabar...
mengalas perut dengan 3 kepingan nugget...
setelah itu, 'papa' nama yang tertera di skrin...
menelefon aku bertanyakan khabar...
rutin harian yang akan dilakukan oleh papa dan mama...
meneruskan subject maths oleh miss eja pada jam 1:00 petang sehingga 2:15 petang...
diikuti class english dari mr.riclan pada jam 2:30 petang sehingga 4:30 petang...
bergerak pulang dari bilik kuliah ke tempat menuggu bus...
panggilan dibuat dari aku untuk papa dan mama...
berborak ala kadar sahaja...
merindui mereka teramat sangat...
mendengar gelak tawa dari mereka setelah mengenakan aku...
mereka cuba untuk membahagiakan aku walau aku berada jauh dari mereka...
menggunakan khidmat telefon bimbit untuk terus menghubungiku..
untuk memastikan aku ketawa di pagi hari dan di jam berikutnya...
menaiki bus seterusnya bersama pelajar-pelajar dari fakulti yang berbeza...
akhirnya sampai ke rumah sewaku setelah perjalanan bermula...
bergerak dengan pantas untuk sampai ke rumah sewaku...
menuju ke bilik mandi dengan kelajuan yang maximum...
mandapatkan 'shower' untuk menyegarkan badan yang lesu...
akhirnya, tilam menjadi destinasi yang dinanti-nantikan...
lena bersama mimpi-mimpi di siang hari...
terjaga dari tidur seawal jam 7:00 malam...
ah, bencinya...
benci, benci dan benci...
aku perlu bingkas bangon...
mendapatkan telefon yang berdering...
senyuman terukir, dia di talian...
hehehh~
suara yang selalu berbisik di telingaku...
sedap, sejuk hati mendengarnya di hujung talian...
sangat sabar melayani karenah kecilku...
thanx yayunx...
setelah itu bersiap sedia untuk keluar...
pasar malam adalah destinasi yang telah dipersetujui....
bergerak ke sana seawal jam 8:00 malam...
sekadar membeli segelas air tembikai merah...
bergerak ke celup untuk menikmati makan malam...
nasi putih, tomyam ayam, telur mata dan teh o ais menjadi menu...
erm, tomyam...
yummy... yummy....
lama sangat tak 'ku isi perut ini dengan hidangan tomyam...
menu yang dipesan tiba, tangan memulakan tugas mencapai sudu dan garfu...
hehheh~
western cikit...
makan dengan selera yang tinggi...
bergerak pulang ke rumah sewa...
perjalanan pulang diisi dengan bintang-bintang yang berkerdipan di langit biru...
malam yang indah, bintang yang cantik, bulan yang terang...
sangat merindui pantai yang menghembus angin malam yang dingin...
penghujungnya, aku masih disini...
mengisi hari-hariku dengan rutin harian yang biasa...
dari hati yang sederhana...
sekadar mencari satu himpunan kisah hidupku...

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...