perjalanan

menjejakkan kaki di terminal makmur...
pahang la...
erm...
isnin, 18 January 2010, jam 3:00 pagi
aku selamat sampai ke sini...
mengambil cab untuk pulang ke rumah sewaku...
perjalanan yang sangat panjang ku rasakan..
dari perak ke pahang...
dengan keadaan bus yang tidak selesa...
kerusi yang sempit...
ruang yang terhad...
ah, geramnyer...
tidak dapat ku lenakan mata ini..
tekanan....
tekanan...
pulang ke rumah sewaku dengan kemalasan yang teramat sangat...
melangkah masuk dengan bacaan bismilah...
menguatkan langkah kakiku untuk menaikki tangga ke bilik atas...
menolak daun pintu, memboloskan diri ke bilik...
sunyi sepi, gelap gelita...
tandas menjadi destinasi yang pertama...
mencuci muka dengan sabun kegemaran...
menggosok gigi dengan colgate...
best...
sejuk aku rasakan...
mencapai telefon yang berada di sisi...
mendail nombor yang berkaitan...
tiada jawapan yang diterima...
mendail dan terus mendail sehingga penat ku rasakan...
akhirnya, tangan dibiarkan jatuh...
telefon di mode 'silent'...
tanpa menanti apa-apa balasan...
dengan tahap kengantokkan yang maximum...
menjatuhkan diri di atas comforter...
lantas aku terus hilang di bawa mimpi...
akhirnya...
deng... deng... deng...
melewatkan diri ke kuliah...
ah, ngantoknyer...
menguatkan diri untuk bangon...
kamar mandi menjadi tarikkan utama...
bergerak dengan lenggok yang seperti sedia-kala...
lantas 'shower' memulakan tugasnya...
menyiapkan diri ke kuliah...
bergerak menunggu bus pada jam 8:30 pagi...
tetapi malangnya, jam 10:10 pagi baru aku naiki bus...
menunggu 2 jam tanpa apa-apa faedah...
klu tau tadi, xbangon aku pergi kuliah (bisikku dalam hati)
meneruskan perjalanan sebagai seorang pelajar pada jam 10:30 pagi...
subject mandarin menjadi pembukaan untuk hari ini...
heheh~
speaking mandarin 2...
menikmati hidangan tengah hari bersama dye di era gemilng...
ehem... ehem...
rindu wow...
2 hari xjumpe tau...
ah, comeynyer dye ari nie..
heheh.. (gatal cikit)
meneruskan kuliah jam 1:00 petang bersama pn. aida (economy)...
mr. riclan menyusul untuk subject english dari jam 2:30 petang sehingga jam 4:30 petang...
melepakkan diri di kafeteria dari jam 4:30 sehingga 6:30 petang...
menunggu, menunggu dan terus menunggu...
class event bermula jam 6:30 petang sehingga 8:30 malam...
class yang sangat membosankan...
ditambah dengan keletihan setelah seharian di bilik kuliah...
dengan bermacam raut wajah....
masing-masing kelihatan begitu lesu dan penat...
mengambil bus untuk perjalanan pulang ke rumah sewa...
mengemas barang-barang setelah tiba di bilik...
menerima panggilan telefon...
'mama' nama yang tertera di skrin telefonku...
mengangkat dengan penuh kegembiraan...
bertanyakan khabar seolah-olah sudah lama tidak berjumpa...
padahal aku baru je sampai pahang dari perak pagi tadi...
hahahhah~
ayat poyo kot...
heheh~
pesanan ringakas menyusul...
aku perlu menyiapkan diri...
ecm memanggilku...
mengambil 'shower' menyejukkan badan...
membersihkan diri seketika...
bersiap ala kadar tanpa secalit make-up untuk keluar membeli barangnya...
seterusnya menikmati hidangan malam bersama...
dye mambawa aku menikmati hari yang dipanggil malam...
menemani aku, menjaga aku, menyayangi aku...
seperti anak kecil yang sedang merenggek...
bertapa sabarnya dye..
sangat-sangat menyayangi dye...
merindui dye...

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...