aku

minggu kedua, hari kedua...
membuatkan otak aku penuh dengan pelbagai masalah...
sarat dengan tangisan...
saban hari aku menangis, menangis dan menangis...
terasa penat yang teramat sangat dalam diri...
terasa lelah yang terlalu berat hingga tak tertanggung...
segalanya semakin berat hingga ku jatuh menyembah bumi...
tak tertanggung rasanya hati mengenangkan setiap yang telah terjadi...
dimana silapnya aku sendiri tak pasti..
otak ini bagaikan tidak lagi berfungsi...
minda ini bagai tidak memberi erti...
dan akal ini sudah buntu memikirkan bermacam tragedi...
ah penatnya...
penat yang teramat sangat...
terasa lemah badan ini...
terasa hilang segala kudrat yang ada...
bagai sudah mati dihempap bumi...
ku rasa semakin layu...
semakin hilang warnanya...
semakin luntur coraknya...
semakin nipis kekuatannya...
kadang-kala ku rasa xberdaya...
lemah bagaikan tiada udara...
begitu sukar untuk aku bernafas...
dalam mencari secangkir harapan...
untuk terus berdiri menjalani hari...
moga aku terus tabah...

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...