mereka~

hurm... syukur alhamdulillah.. akhirnya event berjaya dilaksanakan dengan cemerlang dan jayanya.. terima kasih kepada Dato' Aziz Satar dan Dato' Mustapha Maarof kerana sudi meluangkan masa hadir bersama-sama untuk memeriahkan event yang dirancangkan... hurm... macam-macam yang berlaku sepanjang event nie.. dan banyak juga yang aku pelajari dalam meniti perjalanan sebagai seorang manusia biasa yang serba kekurangan... bukan senang nak conduct sebuah event nie.. tambahan pula, buat kali yang pertama.. macam-macam yang perlu dititikberatkan sebelum melakukan apa-apa tindakan.. mungkin nampak remeh tapi hakikatnya tidak... jangan jadi terlalu baik sehingga dipijak orang lain.. itu merupakan salah satu perkara yang perlu ada dalam diri setiap insan.. bukan aku katakan di sini yang aku merupakan insan terbaik namun setiap manusia itu ingin menjadi yang terbaik dan cuba memberikan yang terbaik dari yang ada... menyalah dan dipersalah menjadi persoalan utama dalam hal ini.. mungkin xnampak dimata segala rasa yang menjadi tunggak namun beban dan sakit yang perlu ditanggung oleh orang yang terkena... tolak menolak merupakan rutin biasa yang perlu diakui oleh aku... bukan senang nak menjaga hati sendiri kerana terpaksa berkorban utuk menjaga hati orang lain.. perit yang teramat. segalanya perlu ditelan sendiri... TEMAN??? apa ada pada teman yang hadirnya sekadar untuk merasa bahagia bukan bersama meniti duka.. memang benar kata pujangga 'bila senang semuanya ada tapi bila susah bayang rupa pun hilang jauh disana'... walau kata semanis madu, takkan sama dengan budi bicara sepahit hempedu.. biar pahit untuk ditelan, jangan manis yang menjadi taruhan... rasa tidak puas hati itu ada, hadir bersama setiap langkah yang namun aku sekadar manusia biasa yang khilaf... tiada yang perlu ditangisi untuk setiap yang berlalu pergi... dan kini aku hanya ada DIA untuk terus menemani aku menjalani hari-hari disini. terima kasih yang tak terhingga atas segalanya.. mendengar dan menjadi penasihat yang terbaik untuk aku disepanjang perjalanan ini.. kini aku akui, belum aku jumpai teman yang setia.. setia utuk berada meniti hari-hari perit dan bahagia bersama.. yang ada hanya manusia yang pandai mempergunakan orang lain, memperalatkan kebaikan orang lain dan sebenarnya tidak memberikan apa-apa erti dalam kehidupan orang lain.. 
THANKZ BANYAK-BANYAK!!! APPRECIATE GILEW ATAS PERANGAI U GUYS!!!

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...