...supporter...

Friday, March 19, 2010

jumaat~

membangunkan diri seawal jam 6.45 pagi... berat rasenyer mata ini untuk memulakan tugasan hariannya.. bergerak dengan perlahan ke bilik air.. air yang suam-suam menghangatkan badan yang sejuk... hari ni dah hari jumaat so esok merupakan hari terindah apabila aku akan melambatkan diri untuk bangun pagi.. hahah~ hurm.. mengejutkan awen dari mimpi indahnya.. sorry kacau, tapi kene mandi la cik kak... then, telefon dicapai untuk menelefon si dia.. panggilan dibuat dan terus dibuat... panggilan yang bermula seawal 7.20 pagi sehingga 8.10 pagi dan akhirnya panggilan diangkat.. satu kelegaan yang tidak dinafikan.. tiba-tiba hujan turun tatkala menunggunya.. panggilan seterusnya diikuti, apabila dia menelefon aku dan menyatakan hari hujan..
boy: sayang, hujan la...
aku: so??? sayang nak pergi nek per??
boy: dengan member kowt, lagipun nak bawa kertas
aku: ok. (telefon dimatikan serta-merta)
serius, memang aku TACIM sangat-sangat. sedih gilew kot.. tunggu punyer tunggu then at the end cam tu lak.. xper la, tak de rezeki la agaknyer... hurm, aku mencapai kasut crock dan menuruni anak tangga.. aku bergegas gerak menunggu bus di hadapan.. jujur aku katakan, rase MARAH ada dalam hati aku namun aku percepatkan langkah memandangkan jam sudah menunjukkan 8 lebih.. aku perlu cepat agar tidak ketinggalan bus.. 
(dalam hati: fine, dia bawa kertas takot basah tapi aper gune beg?? takot terlipat paper?? aper gune fail??? aku bawa laptop ok jer.. bukan nak merungut tapi tak faham ker dia tentang semua itu.. kalau aku boleh ader biler time dye nak, kenapa bukan die?? sebab course dye tak same dengan aku?? sebab keje dye lagi teruk dari aku?? sebab mase dye lagi sikit dari aku??? tolong la, dats not de point k...) 
betol ker aku xfaham dye?? betol ker aku pentingkan diri?? betol ker aku xpertahankan aper-aper?? rase TEROK sangat kot.. sape yang tak KECIK ATI biler kene bende-bende cam nie?? mungkin aku tak pernah consider ape-ape untuk dye.. mungkin betul aku lebih mementingkan kawan dari dye klu itu yang dye nampak.. tapi jujur dye xpernah nampak setiap apa yang aku buat, setiap perkara yang aku KORBANkan.. nampak macam aku tak buat apa-apa tapi hanya tuhan jer yang tau.. serius, aku tak tau cam ner lagi nak tunjuk.. aku tak pandai la, faham la.. tension kowt dengan semua bende.. mungkin memang jalan terbaik biler aku membuat keputusan untuk pulang ke kampung.. at least dye xperlu berjumpe dengan aku buat seketika.. bukan aku nak lari atau tak nak jumpe dye tapi nak tenangkan hati aku.. mungkin dia beranggapan yang dia tak penting dalam HIDUP aku sebab dia bukan ketenangan aku tapi percayalah yang dia MILIKi segala hidup aku... bukan pertelingkahan yang aku ingin jadikan sebagai pengukuh hubungan aku dan dia tapi KASIH SAYANG dan nilai kemanusiaan yang menjadi landasan.. itu la yang dinamakan dugaan dan cabaran.. mungkin nampak dimata sangat kecil seperti habuk yang berterbangan tapi kesannya?? aku masih mengharapkan yang terbaik buat aku dan dia.. SORRY SAYANG!!!

No comments: