................

melelapkan mata yang masih segar...
jam sudah menunjukkan jam 3:00 pagi...
aku masih berfikir di atas katil...
mengenangkan yang berlaku...
oh, GOD...
need to be strong...
how all dis happen??
it is really makes my brain stuck...
semuanya diluar jangkaan...
dan akhirnya aku terlelap jua...
membangunkan diri seawal jam 6:30 pagi..
mata begitu sukar untuk dilelapkan...
bermacam perkara yang bermain difikiran...
segalanya terasa begitu berat sekali..
sangat-sangat berat...
kata yang tak mungkin akan ku tarik...
ucapan terAKHIR yang menyatakan segala...
mungkin tiada MAAF untuk segala...
tiada yang perlu disesalkan..
tiada TANGISAN yang perlu dititiskan..
dan aku sendiri berjalan meniti hari-hari yang mendatang...
seperti hari ini yang berlalu pergi begitu saja...
tanpa sebarang warna KEHIDUPAN...
putih seperti kain kosong tanpa lukisan..
bersih tanpa calitan ketawa...
menjalani hari ini dengan senyuman yang tercipta dalam SEPI...
suram yang teramat walau bibir terus bicara..
HIDUP!!! HIDUP!!!
tiada yang perlu dijelaskan..
satu kata pengakhiran semua...
maafkan aku...
bukan mencari SALAH..
aku akan tetap bergerak...
menuju setapak ke hadapan..
walau tanpa pegangan yang teguh...
walau tanpa kekuatan dihati...
ahhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jalan fikiran yang membuatkan aku buntu..
buntu dalam memikirkan segala....
apa sebenarnya yang diCARI...
apa sebernanya yang diNANTI...
salah & disalahi...
sakit & disakiti...
luka & dilukai...
lupa & dilupai...
jauh & dijauhi...
kisah sebuah CERITA...
yang tiada pengHUJUNG..
dan akhirnya HILANG..
hanyut bersama MIMPI yang datang...
PERGI BERSAMA 
CAMAR YANG PULANG..

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...