aku dan dia

Ya Allah . .
Kau yang Maha tahu segalanya . .
bila kehadiranku menganggu hatinya,
tidak membawa kebaikan padanya,
maka kau pisahkanlah kami biarpun kami terluka. .
bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya. .
maka kau jauhkanlah aku darinya. .
bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa. .
bila aku bukan yang terbaik . .
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir . .
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik. .
maka jarakkan kami . . pisahkan kami
Usah menangisi perpisahan. .
kelak Dia akan gantikan . .
dengan seseorang yang telah tercatat . .
dengan seseorang yang terbaik untuk dunia dan akhirat kamu . .

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...