ksya w-day

cerita seminggu lepas yang akan tetap segar dalam diari zuha's family... perjalanan majlis yang dirasakan sangat panjang bermula dengan sabtu, 26 May 2012, majlis bacaan yassin di rumah... diteruskan dengan penghantaran pelamin dan khemah pada hari selasa.. pemasangan khemah pada rabu dan khamis... pemasangan pelamin pada rabu 30 May 2012... 
pelamin as ksya's request 
she wants simple and nice

majlis berinai keesokan harinya, khamis 31 May 2012... kami adik-beradik sibuk tadah tangan minta diukir sekali.. hahahah~ memeriahkan majlis... 
time ksya berinai with kak kasma (owner butik pengantin)

my family decide nak buat gotong-royong untuk majlis kawen ksya, baru meriah so hari khamis pagi dah start busy rumah aku... bole eratkan hubungan silaturrahim :)) bak kata pepatah, yang jauh didekatkan, yang dekat dieratkan... hehehe~ wink wink.. so khamis pagi dah start jiran-jiran datang rumah aku untuk buat preparation untuk masak-memasak nanti.. sedara-mara pula ada yang da sampai hari rabu petang... so rumah dah penuh start hari rabu actually.. bising dah macam pasar tapi happening sangat...
persiapan bunga telur 
perjalanan sebelum majlis besar, diluar rumah

syukur alhamdulillah my first sista selamat diijabkabulkan pada 1 June 2012, jumaat pagi dengan sekali lafaz... zuha's family decide buat akad nikah dirumah and a big congratulation dearest sista because she already become mrs.suffian :))
penyerahan mas kawen <3

malam after maghrib diteruskan dengan majlis khatam al-quran.. syukur alhamdulillah the whole sibling dapat join so kami semua adakan satu majlis untuk kelima-lima siblings. next, after isya' majlis doa selamat pula mengambil tempat di rumah...

permulaan majlis yang besar, sabtu 2 June 2012 seawal jam 4 pagi... gambar yang aku dapat tangkap memang la sangat cikit sebab aku ditugaskan di main entrance rumah wiff kyna, mr. and mrs. papa... so memang tak menyempat la tangan nie nak snap gambar kan.. pipi aku pula sampai naik cram sebab dari pagi sampai ke petang asyik senyum menyambut kedatangan para tetamu... syukur alhamdulillah, majlis yang berjalan agak lancar dan tetamu yang agak ramai  :)) 
gambar tetamu memang aku takde tp gambar aku ada la.. hahahaha~
petang hari setelah tetamu semakin kurang..
wiff pengantin, mr. and mrs. suffian

a big #thankyou untuk mereka-mereka yang turun padang and sama-sama senteng lengan baju untuk memeriahkan majlis dan meletihkan badan serta anggota badan yang lain... bertungkus-lumus bersama zuha's family members untuk melaksanakan ksya w-day... *tetamu yang jadi kakitangan majlis*
wiff bakal adik ipar, insyallah... abang's gegurl 
#bighugs for you, amim

kyna's boyfriend punyer gambar aku takde so
aku just state his nick name, wan dean


ksya's friend, sis yani

so here the only informal picture that i choose sepanjang perjalanan ksya w-day... we (zuha's family) as a reference untuk majlis nie so gambar memang xbanyak yang aku dapat tangkap.. al-maklumlah, kesibukkan yang menggunung tinggi sebagai ahli tuan rumah, kesana kesini memang la sangat-sangat tak hiraukan gambar.. insyallah, bile dapat gambar dari ksya's photographer, aku akan sambung entry nie...

till next post ya... have a nice day  :))

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...