malam ini

MALAM ini..
sunyi tanpa bunyi mesage..
senyap tanpa khaba berita...
suram tanpa kerdipan bintang...
gelap tanpa cahaya bulan...
MALAM ini..
akan berlalu seperti malam esok..
akan sama saperti malam lusa..
akan pergi seperti malam yang akan datang
sunyi senyap tanpa kata...
MALAM ini
akan tiba tuk malam esok
jiwa rase kekosongan teramat..
seperti tiada cahaya...
separuh mati aku laluinya..
perit payah lelah dan penat..
jiwa rase kekosongan..
 
 MALAM ini..
akan kah rasa ini pergi??
bilakah masanya nanti???
kuatkah aku tuk harungi????
matangkah aku tuk memahami?????
rase seperti tin kosong
yang berselerakan di hujung jalan
ke sana dan ke sini tanpa arah..
MALAM ini...
tanpa teman berbicara..
tanpa kata sebuah cerita...
tanpa huruf untuk titik nokhtah...
MALAM ini..
aku di sini..
termenung di birai katil..
cube mentafsir hari esok..
cuba meneka yang akan datang..
cube bermonolog perkara seterusnya...
cube memikir agenda yang menanti...
dan MALAM ini..
aku berlari lagi..
mengejar, mencari, menanti...
menangis sekuat hati..
bila ku sedari dye jaoh dari sisi..
bertapa aku lemah sendiri...
dan aku terlalu merindoooi..

No comments:

JIWA

tercalar dihujung luka kerana jiwa yang berpaling mengejar dunia impian yang kini utama berbanding tempatnya berapa harga yang perlu dibayar...